Granta: as metáforas também estão na capa

Granta 1 Granta 1: New American Writing. A strong start. Simple and clever use of a visual trope.
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Granta 1 Granta 1: New American Writing. A strong start. Simple and clever use of a visual trope.

Um porta-moedas que é tudo menos um porta-moedas. O corpo humano, nu e cru, por baixo de um blazer. Uma chávena de chá com muita "falta de chá". Novos autores em "estilo de letra pop". Estes são alguns dos elementos presentes neste conjunto de capas da revista Granta. Michael Salu, director artístico da revista, aceitou fazer, para o P3, uma selecção de 15 capas. É já em Maio que será publicado o primeiro número da edição portuguesa da Granta. Carlos Vaz Marques será o director e pretende publicar um inédito de um autor desaparecido, por número. No primeiro, cinco sonetos de Fernando Pessoa.

Granta 12
Granta 12 Granta 12: The True Adventures of the Rolling Stones. A hint of decadence.
Granta 16
Granta 16 Granta 16: Science. The body. The greatest enigma.
Granta 97
Granta 97 Granta 97: Best of Young American Novelists 2. A witty riff on our aspirational consumer culture.
Granta 110
Granta 110 Granta 110: Sex. Self explanatory.
Granta 117
Granta 117 Granta 117: Horror. Exquisite drawing from the other side by Jake and Dinos Chapman.
Granta 119
Granta 119 Granta 119: Britain. Broken Britain? Granta and Paul Smith combine to pose the question.
Granta 114
Granta 114 Granta 114: Aliens. Cosmic Migration - We all strive for solace at the end of the journey.
Granta 115
Granta 115 Granta 115: The F Word. No one ever questions the glossy women's magazine formula.
Granta 122
Granta 122 Granta 122: Betrayal. Blood and Milk should never mix. Tell that to Frederic Fontenoy.
112
112 112: Pakistan. A taste of the real Pakistan, needed a real Pakistani artist: Islam Gull, bus and truck artist from Karachi
Granta 108
Granta 108 Granta 108: Chicago. A Chris Ware special.
Granta 37
Granta 37 Granta 37: The Family. They Fuck you up.
Granta 20
Granta 20 Granta 20: In Trouble Again. That which is unfamiliar is most compelling.
123
123 123: Our latest cover. Carrying on the knowingly semiotic critique that goes back right through the history of the magazine